Vind je hieronder geen antwoord op je vraag? Geen nood, contacteer ons en wij helpen je zo snel mogelijk verder!

Heb je suggesties? Wil je ons helpen om onze site te optimaliseren? Wij leren leren elke dag bij, dus deel zeker je tips via onze contactpagina of via hello@wildmuse.be.

 

Geen resultaten

Onze producten

Welke maten hanteren jullie?

Tijdens het creatie- en productieproces besteden wij heel veel aandacht aan een juiste fitting. Bij Wild Muse willen wij dat elke vrouw het model koopt dat bij haar past, in de juiste maat. Daarom werkten wij gedetailleerde matentabellen uit, per artikel of per productcategorie. Je vindt de juiste maattabel steeds bij het desbetreffende artikel. Heb je vragen? Mail naar hello@wildmuse.be

Hoe duurzaam zijn jullie producten?

Bij Wild Muse geloven wij dat een merk maar mooi kan zijn, wanneer het ook in schoonheid investeert. Die schoonheid zit voor ons in de materiaalkeuze, de details, de kleuren, de snit,
maar ook in duurzaamheid en een eerlijke, Europese productie. Bij Wild Muse staat transparantie voorop. Bij elk product vinden jullie duidelijke informatie over de gebruikte materialen, de samenstelling en de oorsprong. Of het nu gaat over lokaal geproduceerde garens of stoffen, duurzame materialen, het gebruik van stofoverschotten, bepaalde productiekeuzes... in onze blogs (work in progress) zal je kunnen volgen wat er zo speciaal is aan die materialen en
waarom ze voor ons een verantwoorde keuze zijn.

Waar worden jullie producten gemaakt?

Al onze stuks worden zonder uitzondering in Portugal geproduceerd.

Hoe verzorg ik het best mijn breigoed?

Om de levensduur van je delicate breigoed te verlengen, was je deze best zo weinig mogelijk en behandel je het stuk met uiterste zorg. Zo kun je jarenlang van jouw Wild Muse stuk genieten. Hierbij enkele tips:

* Fris je stuk op door het een nachtje buiten te hangen of in de badkamer terwijl je een douche neemt. Dit zorgt voor een natuurlijke 'stoombeurt'.

* Handwas op max. 30°C. Heeft jouw machine een handwasprogramma? Gebruik dan altijd een waszakje.

* Gebruik geen bleekmiddel. 

* Gebruik geen droogkast.

* Laat breigoed altijd plat drogen.

* Bewaar je breigoed opgeplooid in de kast.

* Verwijder overbodige pluisjes met een pluizendief wanneer nodig. Dit is een natuurlijk proces en doet geenszins afbreuk aan de kwaliteit van je stuk.

Onze aanpak

Hoe kan ik zeker zijn dat een stuk ook echt correct werd geproduceerd?

Wild Muse wil 100% transparant communiceren over wat we doen en waarom. En neen, we hebben niet voor alles een pasklare oplossing. Maar we doen wél ons best. Onze aanpak is een work in progress, waarover we open en eerlijk willen communiceren. Elke dag komen er nieuwe inzichten bij. Onze ontwikkelingen en initiatieven hierrond kunnen jullie steeds volgen via onze blogs of onze nieuwsbrieven. 

Hoe controleren jullie dit allemaal?

Wij werken met een volledig transparante keten. Wij kennen de oorsprong van alle grondstoffen, garens, stoffen en andere onderdelen van onze kledij. Dankzij onze jarenlange ervaring weten we ook wat realistisch en haalbaar is. Wij zijn allergisch aan greenwashing. Bij Wild Muse krijg je eerlijke en transparante informatie. En als iets (nog) niet mogelijk is, dan zeggen wij dat ook gewoon. 

Wat doen jullie met productieoverschotten?

Wij proberen onze stuks zo te ontwerpen, de collectie zo op te bouwen en de stoffen zo te kiezen, zodat wij een maximum aan overschotten kunnen vermijden. Vandaar dat wij ook met pre-order campagnes werken. Deze pre-order campagnes laten ons toe om een beter beeld te krijgen van welke modellen en kleuren het best verkopen en zo de productie beter af te stemmen op de vraag. 

Voor het breigoed werken wij enkel met de “fully fashion” methode. Dit wil zeggen dat de verschillende panden van een stuk apart worden gebreid en daarna aan elkaar gezet. Deze productiemethode is een stuk intensiever, maar zorgt er voor dat er geen of nauwelijks verlies is tijdens het productieproces. 

Wat bedoelen jullie met “pre-order”?

Het pre-ordersysteem wil zeggen dat jij jouw stuk bestelt vooraleer het door Wild Muse wordt geproduceerd. Lees er hier alles over.

Wat is het verschil tussen "pre-order" en "coming soon"?

Met pre-order worden de artikelen bedoeld waarvan de productie nog niet is opgestart. Van zodra de productie is opgestart, krijgen de artikelen die in productie zijn gegaan de "coming soon" status. De productie is gebaseerd op het aantal pre-order bestellingen. De "coming soon" producten zullen dus maar in beperkte oplage beschikbaarbaar zijn (zolang de voorraad strekt). Als je een "coming soon" artikel bestelt ben je echter wel zeker dat het beschikbaar zal zijn. Wanneer het product niet meer beschikbaar is, zal je het ook niet meer kunnen bestellen. Ook hier geldt dat je de artikelen nog steeds kunt ruilen of retour sturen moest er toch iets fout lopen (verkeerde maat).

Wat is een Wild Card?

Onze "Wild Card" is een kortingskaart die je tijdens bepaalde campagnes of naar aanleiding van bepaalde evenementen of acties, of als trouwe klant, hebt gekregen en die je kan gebruiken om een korting te verzilveren op een volgende aankoop. 

Je account

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?

Natuurlijk kan dat! Je kan steeds als “gast” afrekenen, en dan worden je gegevens niet bewaard. In dit geval heb je echter geen toegang tot je bestelhistoriek.

Als je een account aanmaakt, dan heb je toegang tot je gegevens, je bestelhistoriek, kan je er je bestelling volgen en geniet je als trouwe klant ook van tal van voordelen.

Waarvoor dient mijn account?

Via jouw account kan je snel afrekenen, je volledige bestelhistoriek raadplegen en geniet je als trouwe klant van tal van voordelen.

Ik ben mijn paswoord vergeten.

Klik ‘paswoord vergeten’ als je je connecteert. Je ontvangt dan per mail een link om een nieuw paswoord aan te maken. 

Je betaling

Welke betalingsmethodes kan ik gebruiken?

Je kan betalen met bancontact, kredietkaart, Apple pay, Paypal en de snelle knoppen van KBC/CBC en Belfius.

Wij werken met de perfect beveiligde betalingsplatformen van Shopify Payments en Mollie. Wild Muse heeft geen toegang tot vertrouwelijke betalingsgegevens van haar klanten en bewaart
deze niet.

Ik stuurde een pakje terug. Wanneer wordt ik terugbetaald?

Je  wordt terugbetaald binnen de 14 dagen na de ontvangst van je retourzending in ons magazijn. Deze terugbetaling gebeurt steeds via je oorspronkelijke betaalmethode. 

Waarom moet ik mijn bestelling nu al betalen, ook al wordt mijn pakje pas later geleverd?

Tijdens een pre-order campagne vragen wij inderdaad jouw betaling op het moment van bestelling. Hierdoor investeer jij mee in Wild Muse, maak jij mee het verschil voor alle mensen achter Wild Muse en help je onze droom waar te maken. Als bedanking voor jouw investering, krijg je van ons steeds een “Wild Card” met een kortingscode van 15% die je bij een volgende bestelling kan verzilveren. Je Wild Card geeft jou ook toegang tot één van onze exclusieve
live-events…

Je bestelling

Waarom moet ik mijn bestelling nu al betalen, ook al wordt mijn pakje pas later geleverd?

Tijdens een pre-order campagne vragen wij inderdaad jouw betaling op het moment van bestelling. Hierdoor investeer jij mee in Wild Muse, maak jij mee het verschil voor alle mensen achter Wild Muse en help je onze droom waar te maken. Als bedanking voor jouw investering, krijg je van ons steeds een “Wild Card” met een kortingscode van 15% die je bij een volgende bestelling kan verzilveren. Je Wild Card geeft jou ook toegang tot één van onze exclusieve
live-events…

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Het is helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen of te annuleren eens deze is betaald. Dook er onverwacht toch een probleem op? Contacteer ons via hello@wildmuse.be en wij helpen je om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. 

Ik heb mijn pakje ontvangen, maar het is niet de juiste maat. Kan ik het pakje ruilen?

Als je een andere maat wenst, stuur je het pakje in originele staat (dit wil zeggen ongedragen en ongewassen en met alle originele etiketten en hangtags) terug en bestel je de juiste maat via een nieuwe bestelling. Zie ook retour. 

Ik stuurde een pakje terug. Wanneer word ik terugbetaald?

Je wordt terugbetaald binnen de 14 dagen na de ontvangst van je retourzending in ons magazijn. Deze terugbetaling gebeurt steeds via je oorspronkelijke betaalmethode. 

Verzending en retour

Wanneer wordt mijn pakje verzonden?

Bestelde je een pakje tijdens een pre-order campagne?

Producten besteld tijdens een pre-order campagne worden verzonden tussen de 8 à 10 weken na bestelling. Je vindt deze datum ook steeds terug bij het desbetreffende product op onze site en op je bestelbevestiging.

Kocht je iets buiten onze pre-ordering campagne om?

Om onze impact op het milieu tot een minimum te beperken, proberen wij verzendingen zo veel mogelijk te groeperen. Verzendingen worden behandeld en verstuurd op maandag en op vrijdag. 

Onze pakjes vertrekken telkens op maandag en vrijdag via B-Post. Voor zendingen in België duurt het max. 3 werkdagen voor het pakje bij jou thuis of op het door jou gekozen adres wordt geleverd. 

Op het moment dat wij jouw pakje versturen, ontvang je van ons een mail met een trackingnummer waarmee je het pakje kan volgen. 

Leveren jullie ook in andere landen? Do you also ship to other countries?

Yes we also ship to other EU countries. Extra costs may apply. Please check below list for more details. Do you want to ship something to a country which is not listed? Please contact us on hello@wildmuse.be and we help you to find a way. 

Wat zijn de leveringskosten?

Leveringen in België boven de 125€ zijn steeds gratis. 

For shipments to other countries, please consult below list: 

- België <125€: 10€

- België >125€: gratis

- The Netherlands <125€: 10€

- The Netherlands >125€: 5€

- France-Germany-Luxemburg <125€: 15€

- France-Germany-Luxemburg >125€: 10€

- Spain-Italy-Portugal <125€: 25€

- Spain-Italy-Portugal >125€: 15€

- Other EU countries: upon request

- Non UE countries*: upon request

- Outside Europe*: upon request

* For shipments to non UE countries and outside Europe, extra costs (duties and taxes) may apply. 

Waar kan ik mijn pakje laten naar toe sturen?

Wij kunnen  overal leveren. Bij je thuis, op je werk, in een pakjesautomaat of een postpunt. Om onze voetafdruk echter zo klein mogelijk te houden, vragen wij om de pakjes zo veel als mogelijk in een postpunt te laten leveren. Zo besparen de chauffeurs nodeloze extra kilometers en dragen we met zijn allen ons steentje bij aan een mooiere wereld.

Ik kocht een artikel tijdens een pre-order campagne. Kan ik het alsnog retourneren moest het niet passen?

Liep er onverwacht toch iets fout? Is het artikel niet naar wens? Dan kan je het uiteraard retourneren, in oorspronkelijke verpakking en met labels, binnen de 14 dagen na ontvangst. Wist je dat overigens dat onze retourrate nog geen 1% bedraagt?

Ik wens graag een pakje te retourneren. Hoe werkt dit?

Je hebt 14 dagen de tijd om de gekochte artikels terug te sturen. Zorg ervoor dat de stuks voorzien zijn van alle originele labels, etiketten en hangtags en dat ze ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn en gebruik de originele verpakking. 

Stap 1

Stuur een mailtje naar hello@wildmuse.be en wij bezorgen jou het retouretiket per mail.

Stap 2

Gebruik onze herbruikbare tas om je artikel(en) te retourneren. 

Stap 3

Kleef het retourlabel op de tas en geef het pakje af in een afhaalpunt van B-post. Retours moeten steeds geadresseerd zijn aan ons magazijn:

WITRADE NV - RETOUR WILD MUSE - Stationsstraat 11 - 9600 RONSE

Stap 4

Je  wordt terugbetaald binnen de 14 dagen na de ontvangst van je retourzending in ons magazijn. Deze terugbetaling gebeurt steeds via je oorspronkelijke betaalmethode. 

Heb je een probleem?
Contacteer ons via hello@wildmuse.be.

Hoeveel betaal ik voor een retour?

Retourzendingen vanuit België zijn steeds gratis. Voor retours vanuit andere landen, raadpleeg je best de lijst hieronder:


- Belgium (gratis)
- The Netherlands (€10)
- Luxemburg (€15)
- France (€15)
- Germany (€15)
- Spain (€25)
- Italy (€25)
- Portugal (€25)
- Other UE countries (upon request)
- Non UE countries (upon request)
- Outside Europe (upon request)

Kan ik mijn pakje ook ergens afhalen?

Bij de bestelling kan je ervoor kiezen om je pakje af te halen in onze winkel in Gent (tijdens de openingsuren) of in ons magazijn in Ronse (van maandag tot vrijdag van 8h30-17h30).

×
Nederlands